Skip to main content
28
mei
2024

Uitgesteld! Traffic safety and new methodologies on human behaviour interventions

gratis

Deze lezing is uitgesteld tot een nader te bepalen datum in mei/juni 2024.4372cec3 13cb 2ff7 9794 083bbe3487a9

Op 14 november zullen Dr. Amir Pooyan Afghari (TU Delft) en Prof. Dr. Tom Brijs (UHasselt) spreken over het iDREAMS-project met betrekking tot het effect van verbeterde veiligheidssystemen in auto's.

De inloop begint om 18.30 uur en omvat een Italiaans buffet.


Het iDREAMS-project richt zich op het verbeteren van de verkeersveiligheid en mobiliteitssystemen, waarbij verschillende bronnen van onzekerheid een rol spelen. Enkele van deze onzekerheden omvatten:

  • Onduidelijke definitie van risico als product van kans en gevolgen van verkeersongevallen;
  • Onder-rapportage van verkeersongevallen en fouten in het rapportageproces;
  • Variabiliteit in menselijk gedrag als belangrijke oorzaak van ongevallen;
  • Heterogeniteit in weggebruikersgedrag op basis van demografische en persoonlijke factoren;
  • Onvolledig begrip van de relatie tussen verkeersconflicten en ongevallen.

De lezingen zullen in het Engels worden gehouden en omvatten de volgende onderwerpen:

  1. Algemene introductie van het iDREAMS-project: reikwijdte, toepassingsgebieden, redenen voor het project en uitleg van concepten.
  2. Interventiestrategieën: mens-machine interacties en ontwerptechnologie.
  3. Statistische aspecten en modellering, omgaan met onzekerheid.
  4. Effectiviteit van interventies en resultaten.

Mis deze kans niet om meer inzicht te krijgen in de complexe wereld van verkeersveiligheid en de innovatieve benaderingen die worden onderzocht om de veiligheid op de weg te verbeteren.

iDREAMS

Het iDREAMS-project, oftewel "Integrated Demand Response Enabled Advanced Mobility Systems," is een multidisciplinair initiatief dat zich richt op het ontwikkelen van geavanceerde mobiliteitssystemen met verbeterde veiligheid en efficiëntie. Binnen dit project wordt onderzoek gedaan naar de integratie van slimme technologieën en geavanceerde data-analyse om verkeersveiligheid te verbeteren en de mobiliteit van individuen te optimaliseren. Dit omvat de ontwikkeling van innovatieve methoden voor het vastleggen en analyseren van verkeersgegevens, het begrijpen van de relatie tussen verkeersconflicten en ongevallen, en het ontwerpen van systemen die responsief zijn voor veranderende verkeersomstandigheden. Het iDREAMS-project streeft naar de verbetering van de algehele verkeersveiligheid en mobiliteitsoplossingen voor de samenleving. Voor meer informatie kunt u de website van iDREAMS raadplegen: https://idreamsproject.eu/wp/

Summary (English)

The iDREAMS project focuses on improving traffic safety and mobility systems, with various sources of uncertainty playing a role. Some of these uncertainties include:

  1. Unclear definition of risk as a product of the probability and consequences of traffic accidents.
  2. Underreporting of traffic accidents and errors in the reporting process.
  3. Variability in human behavior as a major cause of accidents.
  4. Heterogeneity in road user behavior based on demographic and personal factors.
  5. Incomplete understanding of the relationship between traffic conflicts and accidents.

Read the website of iDREAMS for more information: https://idreamsproject.eu/wp/

The lectures will be given in ENGLISH

Topics

  1. General introduction to the iDREAMS project: scope, areas of application, reasons for the project, and explanation of concepts.
  2. Intervention strategies: human-machine interactions and design technology.
  3. Statistical aspects and modeling, dealing with uncertainty.
  4. Effectiveness of interventions and results.

Speakers

Tom Brijs 2

Prof. dr. Tom Brijs

Amir

Dr. Amir Afghari 

Tom Brijs obtained his Ph.D. on the topic of data mining in large retail consumer data in 2002. Currently, he is full professor in road safety and vice director of the Transportation Research Institute (IMOB) of Hasselt University in Belgium where he coordinates the scientific research on road safety. His main research interests are: road safety modeling, human factors and driving simulation.

He published over 150 scientific articles in peer-reviewed ISI ranked academic journals or conferences and is associate editor-in-chief of the scientific open-access journal ’Safety’. From 2019 to 2023 he coordinated the European Commission Horizon 2020 research and innovation action ’i-DREAMS: Safety tolerance zone calculation and interventions for driver-vehicle-environment interactions under challenging conditions’. He is also co-founder of two Hasselt University spinoff companies ‘DriveSimSolutions’ and ‘SAFE-T Fleet & HR Prevention’.

 Amir is an assistant professor of probabilistic methods in transport safety at TU Delft. His research interest is at the intersection of transport engineeringsocial science and data science: understanding the inter-relationship between human behaviour and transport safety using observational data, statistical and econometric methods and machine learning algorithms.

AdobeStock 243201499 hoogte 1500px warm 1024x376

23
juni
2024

ESREL 2024 - Advances in Reliability, Safety and Security

23-06-2024 - 27-06-2024
(50 euro extra voor niet-ESRA-leden, 100 euro extra voor registratie tussen 1 april en 1 mei)

THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY


 
Methodology & Application Areas

MethodsApplication Areas

28
juni
2024

Post-ESREL 2024 Workshops

28-06-2024 - 30-06-2024
(50 extra voor niet-ESRA leden, 100 euro extra voor registratie tussen 1 april en 1 mei)

THE JAGIELLONIAN UNIVERSITY


 
Methodology & Application Areas

MethodsApplication Areas

18
nov
2024

ESRA training - RAM & PHM 4.0

18-11-2024 - 20-11-2024
€2,500.00
You are kindly invited to participate to the XXVI edition of the continuing education course:
 
RAM&PHM 4.0: Advanced methods for Reliability, Availability, Maintainability, Prognostics and Health Management of industrial equipment
 
The course is organized by the Department of Energy, Politecnico di Milano with the technical sponsorship of the European Safety and Reliability Association (ESRA), the IEEE – Reliability Society (Italian Chapter), ARAMIX Srl, MINES Paris-PSL University, Centre de Recherche sur les Risques et les Crises (CRC)(France).
 
The European Safety and Reliability Association (ESRA, https://esra.website) provides further support to the course by also financing two scholarships to cover the registration fee of two PhD students.
 
The expected participants to the course are plant, process, quality, safety and maintenance engineers, asset managers, data scientists, researchers and PhD students working and studying in the areas of Reliability, Availability, Maintainability and Safety (RAMS), and of Prognostics and Health Management (PHM).
 
The goal of the course is to provide participants with advanced methodological competences, analytical skills and computational tools to effectively operate in the areas of reliability, availability, maintainability, safety, diagnostics and prognostics of components, systems and infrastructures.
 
The program offers lectures on advanced (Artificial Intelligence, Machine Learning) methods for the Reliability, Availability, Maintainability and Safety (RAMS) analysis of complex systems, and on Prognostics and Health Management (PHM) for condition-based and predictive maintenance. 
Hands-on sessions are also carried out to allow the participants to directly apply the methods explained in the lectures to practical case studies (MATLAB and/or PHYTON will be used).
 
The course will be held in hybrid setting (both physical and virtual attendance is allowed) at the Department of Energy - Politecnico di Milano, Campus Bovisa La Masa, 20156, Milano, Italy from 18/11/2024 to 20/11/2024.