Algemene ledenvergadering 2018

‘Opportunity- en Risicomanagement bij Grote Waterbouwprojecten’

Dinsdag 17 april 2018

15:30 uur tot 21:00 uur

Mammoni (Mariaplaats 14, Utrecht, 1e etage)

Op 17 april a.s. vindt de Algemene Ledenvergadering van de Nederlandse Vereniging voor Risicoanalyse en Bedrijfszekerheid (NVRB) plaats. Tijdens de vergadering presenteert het bestuur van de NVRB het jaarverslag 2017 en het werkplan 2018.

Deze stukken, alsook de notulen van de algemene ledenvergadering 2017 en de bijzondere ledenvergadering van juli 2017 zijn bijgevoegd bij deze mail. In tegenstelling tot andere jaren ontbreekt op dit moment nog de financiële verantwoording in respectievelijk het jaarverslag en het werkplan. Het uitvallen van onze penningmeester wegens persoonlijke omstandigheden, in combinatie met het gebrek aan bestuursleden, heeft ertoe geleid dat de financiële verantwoording nog even op zich laat wachten. De kascommissie is inmiddels ingepland. De financiële verantwoording zal daarom nagestuurd worden aan de leden, en op een later moment alsnog besproken worden in een bijzondere ALV.

15:30 Ontvangst met koffie/thee en koekjes

16:00 Aanvang ALV

17:30 Ontvangst diner

18:00 Drie gangen diner ~ Chef’s Choice

19:15 Koffie/thee

19:30 Lezing door Steffen Smit

21:00 Afsluiting

Lezing

De presentatie wordt gestart met een interactieve risico quiz, waarbij de winnaar een mooie fles wijn kan winnen. Daarna worden praktische voorbeelden gegeven van de aanleg van de Maasvlakte 2 en andere waterbouw projecten. Welke risico’s zijn opgetreden en welke kansen zijn benut? Juist bij het ontwerp en voorbereiding van de Harde Zeewering van de Maasvlakte 2 zijn kansen benut.

Geleerd is dat transparant risicomanagement bijdraagt aan de projectdoelstellingen en het vertrouwen van de klant. Met name zal ook ingegaan worden op de verandering in gedrag, van reactief naar pro-actief en van brandjes blussen naar het voorkomen van fouten. Hoe is risicomanagement gebruikt als ondersteuning voor besluitvorming? Ook zullen we ingaan op de rol van de ingenieur bij het uitvoeren van risicoanalyses. Interessant is dat nu na 5 jaar onderhoud van de Maasvlakte 2, ook actuele ervaringen gegeven worden over risico’s die tijdens het onderhoud zijn opgetreden.

Locatie Mammoni

De Algemene Ledenvergadering vindt dit jaar plaats in het centrum van Utrecht bij Mammoni. De locatie is zowel met openbaar vervoer als met de auto goed te bereiken. Een routebeschrijving is bijgevoegd of kunt u vinden via de volgende link: http://www.mammoni.nl/eten-en-drinken/contact/routebeschrijving/

Aanmelding

Als u van plan bent te komen, vraag ik u een email te sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor zondag 8 april a.s. (dit in verband met de reservering voor het diner).

Graag bij aanmelding aangeven of u het hele programma zal deelnemen, of later zal aanhaken voor diner en lezing. Eventuele dieetwensen waar wij rekening mee dienen te houden voor het diner vernemen wij graag tijdig.

Het bestuur hoopt u dinsdag 17 april vanaf 15:30 uur in Mammoni Utrecht te mogen verwelkomen.

Namens het bestuur van de NVRB,

Vana Tsimopoulou

Aanvullende informatie